måndag 1 april 2013

Påskcrop hos Scraplagret - utmaning nr 8

Scraplagret har även i år en påskcrop under påsken. Tyvärr har jag varit på andra roligheter och kom hem först idag så många utmaningar hinner jag inte med. Ett bidrag har jag dock lyckats fixa ihop och det är till utmaning nr 8; Skapa uppiggande med minst tre olika medium.
Så här lyder utmaning nr 8:
Utmaning: Släpp loss fantasin och skapa något som gör dig glad, i uppiggande färger. Du kan göra en skylt, kladda loss i din Art Journal,  göra ATC kort, dekorera ditt mobilskal mm. Jag vill att du använder minst 3 medium på ditt alster samt färger som känns uppiggande. Ett medium är olika slags färger. Det kan vara till exempel gesso sprayer, pennor, akrylfärg, texturpaste och stämpeldynor. OBS! I denna utmaning är det inte tillåtet med layouter eller kort.

Mitt bidrag blev ett dekorerat anteckningsblock:


Så här såg det ut från början.

Jag utgick från ett enkelt anteckningsblock från TGR  i storleken 11x15 cm. Sedan använde jag papper från Prima, gesso, akrylfärg, stämpeldyna, washi-tejp, en sida ur en gammal bok, stickers, blommor, stickles och halvpärlor och förvandlade blocket till detta:


Framsida

Baksida
Visst är detta block mer uppiggande att skriva i än det odekorerade? Hoppas iaf att min syster Annelie tycker det. Som ni ser har jag skrivit hennes namn på blocket med stickers. Hon fyller nämligen år idag och kommer att få detta nästa helg när vi ses... Tur att hon även kommer få andra grejor som hon inte vet något om - Ifall hon skulle kika in här innan dess :-)

1 kommentar:

Stephi sa...

å så jag gillar den. Härligt med alla olika färger. Tack för ditt bidrag och lycka till!