söndag 28 april 2013

Falköpings mara

I går var jag i Falköping med Marit och Emelie på scrapträff som Scrapfabriken ordnade. Träffen började redan på Facebook för ett tag sedan med en tävling där man skulle skapa en USA-inspirerad namnskylt då temat för hela träffen var just USA.
Namnskylten 
Träffen ordnades i Friggeråkers bygdegård utanför Falköping och vi möttes av USAs flagga på parkeringen.


USA-flaggan
När vi blev insläppta möttes vi av ett trevligt välkomstkit med bl a papper, blommor, die-cuts från October Afternoon och ett band att hänga på sig, som i skönhetstävlingen "miss USA", där namnet på min var "miss New York". Detta band lade Marit snabbt beslag på och jag blev istället "miss North Dakota" :-)

Under dagen anordnades flera tävlingar som alla hade anknytning till temat. Den första var kallades "Stars OR Stripes" och gick ut på att skapa ett kort eller LO som skulle upplevas randigt eller stjärnigt (inte båda). Dessutom fick man max använda 5 dekorationer där allt utom motiv,  stommen och titeln på kortet räknades.
Mitt bidrag nedan blev ett randigt grattiskort till en man:

Kort till utmaningen "Stars OR Stripes"
Även maten vi bjöds på var med temat i åtanke. Frukost med plättar, äggröra och bacon. Middag med hamburgare och till kvällsmat serverades varma mackor.

Mycket god middag
Hela dagen hade vi också tillgång till detta gottis-bord:


Nästa utmaning deltog inte jag i. Denna bestod dock att tänka skönhetstävling och dekorera ett diadem som följde med i välkomstkittet. Vinnaren korades till "miss Falköping" 

Vilka suveräna alster och idéer deltagarna hade. Helt fantastiskt!

Bidrag till tävlingen "miss Falköping"
Deltagarna pysslar för fullt

I nästa tävling skulle vi inspireras av den amerikanska flaggans färger. Papper och dekorationer fick enbart innehålla färgerna rött, vitt och blått.Dessutom skulle det ha en sliten look.  Mitt bidrag nedan:

Bidrag till "Färg och Stilutmaning"
Den sista utmaningen var en bingobricka där jag använde mig av ränder, bling och blommor för att skapa två beställningskort till konfirmander:

Bidrag till "Bingo-utmaningen"

Dagen varade mellan kl. 10 på förmiddagen till klockan 22 på kvällen. Vädret utanför växklade mellan sol och regn, åska och hagel. Men vi trivdes väldigt bra inne i bygdegården!

Pysslar fortfarande
Tack Helen, Monica, Eva och alla scrappare för en helt suverän dag!

2 kommentarer:

Leia sa...

Härliga foton från en kanondag och riktigt fina alster du gjort!!

Kramelikram Veronica

hellenbell sa...

tack Catarina för att du ville vara med oss under dagen. roligt att se din dokumentation av dagen.
kram
Helen