tisdag 13 april 2010

Favoriträtt

Jag till sonen på väg hem från dagis: "Vad vill du äta till mat idag då?"
Sonen: "Kycklinggryta med curry och paprika och sådana där vita korn. Det är min favoriträtt!"
Jag: "Favoriträtt?"(Har jag aldrig hört nämnas förut) "Vita korn, du menar bönor?"
Sonen: " Nej RIIIS!"

Sagt och gjort. Jag har aldrig gjort kycklinggryta med curry i hela mitt liv, men hur svårt kan det vara?
Stekte strimlade kycklingfileer, gul lök(som jag brände lite grann) och vitlök. Fixade en sås av hönsbuljongtärning, matlagningsgrädde, mjölk och curry. Lät allt puttra ihop innan jag tillsatte en röd paprika i bitar och en burk majs. Serverade med "vita korn".

Resultatet?

Supergott och något som definitivt kommer att lagas igen! Åt för mycket som jag kommer att få motionera bort på kvällens promenad.

Inga kommentarer: