söndag 11 april 2010

Den traditionella söndagsutflykten

Söndag i vår familj betyder tipspromenad, bokstavsjakt och skogsbingo. Så även denna dag.

Vi tyckte att dagens promenad gick bra. Vi tror att vi lyckades pricka in alla frågor och har därmed 12 rätt får vi hoppas. Dock lyckades vi inte få någon bingo. Jakten på bokstäver gick bra och i slutändan fick vi ihop bokstäverna till ordet "leksaksaffär" vilket genererade sonen en klubba.

Under själva promenaden finns det mycket att se och upptäcka förutom frågorna de 3 km man tar sig fram i skogen.

Man kan balansera:

Man kan spana in lingonen som hänger kvar sedan hösten i fjol:

Man kan se om myrorna har vaknat och är hemma:

Man kan hitta allahanda tillhyggen i skogen. Den avbildade nedan är tydligen en bazooka:

Om man är drygt fyra år och bara har vanliga jogginskor på så kan man trampa i djupa vattenpölar:

Man kan hitta hemska spår efter skogens konungar på samma ställe där jag såg älgar under min skidtur i vintras. MÅNGA högar med älgskit fanns där:

(påminn mig att inte ge mig ut där ensam igen!!! inte med min älgfobi!!!)

Till sist kom vi ändå runt banan och i mål:

Nu återstår endast att titta på hemsidan i kväll eller i dagstidningen i morgon bitti om vi hade turen med oss denna gången! Vi får hålla tummarna!

Uppdatering: Alla rätt, men ingen vinst. Vi var alldeles för långt ifrån på antal makaroner i skiljefrågan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi håller våra tummar också. MOP