tisdag 12 maj 2015

Falköping scrapmara 9 maj 2015

I lördags var jag på Falköpings scrapmara. Jag hade gjort några blomsterpinnar till arrangörerna Helen, Monica och Eva.




Som vanligt skulle vi ha gjort en namnskylt tills maran och denna gången var temat "retro". Jag googlade på retro och valde bilder och fick iden till den enkla skylten nedan:

Namnskylten

 En annan sak man skulle ha gjort innan var ett färdigt motiv att ta med sig. Detta motivet användes senare i en utmaning.

Mitt färdiga motiv
Dagens första utmaning som jag deltog i (förutom namnskyltsutmaningen) var en färgutmaning där man bara fick använda färgerna rosa, mintgrön och gul (svart och vitt var också tillåtet). Jag skapade ett enkelt CAS-kort:

Pyssel pågår för fullt!
I utmaning nummer fyra var det dags att använda det färdigmålade motivet. Dock fick man inte sitt eget! Av mitt otiv gjordes detta kortet:


Jag själv fick ett motiv med en sjöman och gjorde detta kort:


Fina vänner!
Den sista utmaningen var en snabbutmaning. I denna skulle man göra en LO (Layout) som var i storlek 8x11inch, hade 3 foton, 8 olika papper, en diecut från goodiebagen och en titel. Jag har aldrig gjort en LO i hela mitt liv, men jag var ju tvungen att delta. Nedan ses resultatet...


 Jag gjorde dessutom tre andra kort som syns här nedan:



Som vanligt gick dagen alldeles för fort och skrattade gjorde vi verkligen. Pimpsten kommer jag nog alltid förknippa med pyssel hädanefter :-)





Inga kommentarer: