onsdag 25 april 2012

Kort-ask till bröllop

En jobbarkompis ville ha ett bröllopskort, gärna med en ask att lägga pengar/presentkort i. Jag googlade lite och kom på att detta gick att kombinera i en s.k. kort-ask.
Resultatet syns nedan. Jag blev riktigt nöjd med denna och jag hade jättekul under tiden jag pysslade ihop den. Kort-askar lär det bli många av framöver...

ovansidan på asken

insidan av asken med en fin text

på insidan skriver man också sin hälsning, kanten har en söt bård
Det knepigaste med denna ask var att få dit namnen, gärna med en snygg stil. Typsnittet var lätt att hitta på http://www.1001freefonts.com/ men sedan blev det knepigare eftersom jag inte har en skrivare. Det löste sig dock, men för att slippa problem i framtiden har jag idag beställt en skrivare för några ynka hundralappar (Canon PIXMA MP495):


Den hoppas jag kommer att klara mina enkla krav :-)

Inga kommentarer: