lördag 13 december 2008

Ny tjänst och julstök

Jag har sökt en 50%-ig tjänst som systemförvaltare av kemikalieregistret KLARA i mitt län och igår fick jag reda på att jag fick tjänsten! Personen jag efterträder går i pension efter sommaren så jag har några månader på mig att komma in i arbetet. Jag kommer att få en hel del mer arbete vid datorn och flera resor för att utbilda personal och vara med på möten. Jag känner mig jätteinspirerad och vill kasta mig in i arbetet så snart som möjligt.

Gårdagen bjöd också på något mindre bra då jag fick vänta 30 min extra på min buss hem pga bussbyte, den vanliga bussen hade havererat så de fick skicka en ny. Dock kom jag ju hem till sist ändå.

Idag har jag handlat de sista julklapparna och gjort färdigt alla julkort. Nu återstår bara inslagning av paket och själva skrivandet av julhälsningarna. Detta hoppas jag hinna med i morgon tillsammans med lite julgodis-tillverkning. Stämningen är i alla fall den rätta med all denna mysiga snö utanför!

Min stegräknare tickar vidare och i torsdags kväll blev det en tvåtimmars promenad i en sagolik vintervärld. Just nu har antalet steg kommit upp i 410633 stycken.

Inga kommentarer: